Sunday, May 8, 2011

hamba Allah yang hebat!

assalamualaikum :)



entry sempena HARI IBU 
(cadang tu tanak dah buat entry arini tapi bila aku dgr radio je tdi, ada segmen plak wish2 hari ibu ni..aku terasa pulak nak tulis sikit pasal ibu)


aeman : buatmu ibu

lepas dengar lagu ni apa yg hampa (korang) rasa?
sedih kan? 






aku selalu dengar lagu ni setiap kali pegi mana2 kem motivasi masa sekolah dulu.
setiap kali dengar tu mesti la nangis meraung2..
rasa mcam dah tak nak buat dosa ngn mak lagi, tak nak buat mak sedih lagi, nak jadi anak solehah!

tapi yang sedihnya, lps abis je kem tu..lupa abis apa ikrar yg dibuat masa dengar lagu tu!
ouhhh! berdosanya aku.
mak, orang mintak maaf tau salah orang selama ni dgn mak :(

tapi sekarang aku tengah berusaha nak jadi anak yg baik bukan utk mak saja tapi jgk utk ayah!

kalau kita tak jadi anak soleh/solehah, kesian mak ayah kita kan? ternanti2 doa dri anak-anak

"Dan Kami perintahkan kepada manusia (agar berbuat baik) kepada kedua orang tuanya, ibunya telah mengandungkannya dengan keadaan lemah yang bertambah-tambah, dan menyusukannya selama dua tahun, bersyukurlah kepadaKu dan kepada kedua orang tuamu, hanya kepada Aku kembalimu" 
(surah Luqman, 13 : 14)



doa utk mak sempena hari ibu :

  • semoga Allah ampunkan segala dosa mak,diberi rezeki yg halal dan berkat,hidup mak di dunia ni mdapat keredhaan dari Allah, semoga Allah beri tempat yg terbaik utk mak di akhirat nanti, semoga mak diberi kesihatan yg berpanjangan. mak! sayang mak!


dah siap taip? nak pegi kiss mak jap..HAHAHA~



p/s: ayah jangan kecik hati tau..kita bagi peluang utk mak dulu..hehe nanti kita sambut hari bapa pulak! tiap2 hari kita doa utk mak dan ayah.. :)
eh?dah habis baca? moh le kita kiss ibu kita..cepat.cepat! :)

7 comments:

Mr AnOnymOUs said...

selamat hari ibu..jom buat baik pada ibu dan jge ayh kita:)

zacky ~786~ said...

btol tu..~ doa kn mereka tiap2 hari.. klw blh smbut hari ibu bapa tiap2 hari.. sayangi mereka tiap2 hari :)

faten suhaida said...

mr.Ano :

jom.jom..haha


zacky :

sayang mak ayah tiap2 ari.haha
doa itu penting setiap kali lps solat ^_^

Sasa Al-Sharif said...

setiap hari utk hari ibu. apa yg penting sentiasa buat ibu gembira :)

faten suhaida said...

sasa :

betul.betul..
^_^

qlah said...

moga tuan blog berbahagia disamping ibu tercinta ;)

faten suhaida said...

qlah :

hahaha..amin~