Monday, April 25, 2011

kecewa akibat cinta


salam.. =)

semua yg bercinta tentunya mengharapkan hubungan yg dicipta tu berkekalan kan?
aku pun mcm tu jgk..hehe mesti lah kan? xkan ada yg suka bila bercinta tup.tup.putus!
haiiihhs! xmau la mcm tu..
yg berkahwin pun nak rumahtangga yg berkekalan hingga ke mati.

tapi, ada satu artikel yg agak buat aku terkejut la



Laporan oleh saintis Amerika mendapati kekecewaan yang dirasakan wanita 
selepas berakhirnya hubungan romantik dengan pasangan masing-masing 
boleh memberi kesan kepada otak dengan cara tersendiri dan tidak dapat 
dikesan oleh pengimbas otak







wahhh! hebat kan penangan cinta ni..


kalau nak baca lagi sila la ke sini




xusah bersedih buat sesiapa yg kehilangan cinta manusia skrg



mungkin ada hikmah disebalik perpisahan ni..
life is God's novel, let HIM write it


mybe Allah nak uji sedalam mana cinta kita kpda Allah berbanding cinta manusia
syukurlah bgi sesiapa yg terselamat dari cinta sebelum berkahwin yg penuh kepura-puraan tu
cinta sebelum berkahwin yg penuh dgn nafsu


cintailah ALLAH SWT sebelum mencintai sesiapa sahaja yg bukn mahram kita


memang tak dinafikan, putus cinta ni sangt laaa menyakitkan..memakan masa yg sangt lama nak pulih balik..
for sure la, lps clash tu hubungn kita dan sebelah pihak lagi tu xakan baik seperti masa kita berkawan dgnnya dulu..







so kesimpulannaya :


bagi sesiapa yg xbercinta lagi tu.. TAHNIAH! memang pandai jaga diri la hampa ni.. Allah lindungi hati hampa dari cinta yg penuh nafsu itu..
Allah tak akan biarkan perempuan or lelaki yg disayanginya n dicintaiNya disentuh oleh cinta yg bukn cinta sebenar untuknya..
and, yg xbercinta tu(couple bgi remaja mcm aku ni..hehe agak terlalu strong perkataan cinta buat remaja mcm aku ni) xpayahlah couple lagi..


 Fikir-fikir la. Couple ni asasnya apa? Cinta? Ya ke cinta? Ke lebih kepada seronok-seronok nak happy-happykan diri sendiri sahaja?

Bukan la tak couple maksudnya tak cinta. Cinta anda, tidak gagal dengan tidak bercouple.
Jangan susah hati. Kata nak redha Allah. Tahu tak bahawa, cinta tu, Allah yang cipta?
Teruskan mengejar kejayaan. Kejar redha Allah dalam semua lapangan. Belajar, kerja, hatta cinta.
Kita nak, cinta kita ini pun Allah kira.
Firman Allah: Dan orang-orang lelaki yang memelihara kehormatannya dan orang-orang perempuan yang memelihara kehormatannya (yang memelihara diri dari melakukan zina) Allah telah menyediakan bagi mereka segala keampunan dan pahala yang besar.(surah Al-Ahzab:35)


p/s: jangan ingat aku dah lama tak update sebab frust putus cinta pulak yeee!! aku punya line internet ni merajuk apa tah..tekemut-kemut..slow gila..dah la sebelum tu tak dapat2 pun..nak kata aku tak bayar..ishh! dah bayar la buln ni.haihhsss! saja ja tau internet ni wat bgi aku geram kat TM..

perasaan aku sejak internet ni duk auu cak ngn aku




2 comments:

aNuM RadZi said...

uit kawan..nice entry..cinta itu c.i.n.t.a...tol x..ekeke
kekecewaan tu blh terubat stu ae nanti..dun be messy be hepi dear^_~

faten. said...

hahaha..ape itu c.i.n.t.a cik anum kalau anda bijak bestari?
insyaallah..aku hepy2 je..