Friday, May 6, 2011

kanak-kanak dan telefon

assalamualakikum :)

aku rajin hupdate entry sejak 2 3 hari ni..luar biasa kerajinananya
entry kali ni tak ada ilmu.mohon maaf :)

kali ini aku nak cerita tentang fakta masa kini yg aku tgok2 renung3 dan hayati.
umur masih lagi kanak2 tapi perghh! hebat!
aku masa dulu2 umur 12 tahun ke bawah, tak tahu apa itu henpon.


cuma tgok dari jauh aje.
tu pun tgok henpon cikgu2.

masa tu tak de lagi blackberi dan sekutu2nya yg canggih
kadang2 aku berangan jgk nak ada henpon sendiri :D



tapi budak2 sekarang ni, umur 7 8 tahun pun dah ada henpon!

 dah la canggih! serious aku jeles!

budak melayu pun dah laju dan maju dari bdk2 omputeh la





aku start pakai henpon pun masa umur dah tua
masa umur 15 kot lau tak silap



mak ayah aku sangat2 la TAK menggalakkan aku guna henpon2 ni
tapi oleh kerana gedik bila tgok kwn2 ada, aku memujuk merayu kat ayah suruh beli satu
bajet2 tu nak la yg canggih2
macam ni ka
wujudkah talipon ni 5 tahun dulu di malaysia?







yang ni ka
pergh!

tapi sekali ayah aku beli

jadi koleksi kesayangn :D


laa..
"xpayah guna mahal2.hang bukan tau nak tekan mcmna pun..belajar dulu yg besa2..nti bila cekap, kita tukar lain"

"tapi yahh....alaaaa.."
"sudah.sudah."mak aku plak bekap ayah aku.
aku? terkedu.

ok la ayah mak..ada jgk henpon :)

sengih sampai ke telinga.
malam tu tak boleh nak tido.
seronok.excited punya pasai.haha

sampai skrg ni pun aku masih guna henpon ni walaupn ada henpon lain

sayang gila! tak penah rosak walaupun aku penah henpuk2, baling2, lempaq2 dia
berjasa tau walaupun sangat2 murah harganya..

budak2 skrg ni hebat! henpon lagi canggih dari ckgu punya..cekap pulak tu tekan2 macam dah terer gila, pandai text2 org..hailaaa. dunia sekarang berubah dan maju..errr..tapi byk baik ker buruk? apa kata hampa? sila fikir! :D

7 comments:

Arif Aiman said...

yeahh.. nokkia zaman dulu mmg tahan lasak! aku lg suka pkai nokia dlu2, yg murah2 gitu, even da ada hp berat dlm poket tp jrg pkai>.<

ain nadzirah said...

wah,nostalgia tue nokia 3310. kire boleh jdi barangan antik. tpi had tue yg tahan.

bdk2 sekarang..hurm 3310 pun xpenah tgk agaknye.

Titisan Hujan said...

whooaaa...

btullah..skg tgk bbdk pkan enset..fuiii
segan nk tnjuk yg kiter punye

alkautsar said...

talipon...
hihihihihi

miss.Addin said...

hehe budak darjah 6 pun dah boleh pakai iphone ! hoho

faten suhaida said...

arif :
memang pun.nokia tu tahan! buat la mcmna pun tetap "sihat" je hahaha

ain :
tu la kan? 3310 tu pun da susah nak jumpa laa..

faten suhaida said...

titisan hujan :
tau xpe..henpon kita simpan dlm poket jer hahaha..


alkautsar :
hikhik..talipon :P


addin :
bdk2 moden kot skrg ni..hahaha