Sunday, April 10, 2011

perempuan melayu yang ayu

hii.assalamualaikum. :)


tadi aku xtau nak buat apa, saja2 la google cari info2 bermanfaat ann..then. tah pasepa, jari aku ni gatai2 nak tulis kat google search tu "gadis melayu"..
well..aku la gadis melayu tu..kihkih :P
ingat kan bleh dapat jgk la info2 bab gadis2 ni tapi...
nahhh aiiii..
semuanya kuaq jeneh2 lucahhh!
maaak ai..malunya aku sebagai perempuan.tambah lagi gadis plak tu..topup malu lagi bila aku ni pun gadis melayu jgk..alahaiii..

gambar2 bogel xberpakaian gadis melayu..
gadis melayu murtad
gadis melayu tengah buat 'projek'
seks.erkkk!
malu cek mak long oi..

kalau zaman dulu2, gadis melayu ni penuh dgn sopan santun.
beradab, bertatasusila, berbaju kurung, berkain batik..perghh! cun!



tapi bila zaman dah berubah., dakwah semakin berkembang ke pelusuk dunia..ramai perempuan memakai tudung..menutup aurat dengan sempurna..Alhamdulillah..bertambah tambah tambah tambah cantik plus segak plus comeiii lagi :).



aku xsanggup nak tunjuk gambaq gadis melayu terlebih moden lani..
sorry! tiada paparan gambaq2 yang up-to-date kononnya tu..


katon ni pun comei pakai tudung


ke mana hilangnya nilai2 kita sebagai gadis melayu wahai gadis2 melayu sekalian??
(aishh! tgok..dah brsemangat plak aku ni..hihihi :P )

skrg ni, malu tgok anak2 muda yang rata2nya melayu rosak.
sangat memalukan bila perempuan melayu yg rata2nya gadis menjadi simbol seks!.
astaqhfirullah hal azim..
aku xkata aku ni baik tapi aku still berusaha jadi baik.. peace :P

tapi yang paling sedih tu, ramai gadis2 melayu yang terlalu mengikut barat..
cara berfikir, cara berpakaian..uhh!
adakah barat ni hebat sangat? pelissss lahh!
xsedar ka weh barat tu tgh duk menjahanamkan orang melayu yang beragama ISLAM nih?

aduhhh! sahabat2..sedar nahh!

kembalikan ciri2 gadis timur, gadis melayu yang beragama ISLAM yg penuh tatasusila tu..

yuk.yuk.yuk..jommm!
time to change ourself girls!

alhamdulillah..cantiknya kak irma hasmie sekarng! :)





No comments: