Tuesday, June 3, 2014

study week

sekarang study week atau dengan kata lain minggu belajar 
minggu bukan mengulang kaji sebenarnya tpi minggu mula membaca nota2 kuliah yg sebelum ni di ajar dlm kuliah yang tak pernah dibaca sebelum sebelum ni

bila study week la baru mula nak cari nota, baru nak download, baru nak tengok, baru nak mula serious 
tapi semua tu dah diajar sebelum2 ni

dan tapi tapi tapi
kenapa rasa macam benda yg dibaca tu mcm baru jumpa, baru tengok, baru lihat, baru tau?

kenapa? ? ? 
ok. reasons detected !
sebab dlm kelas dengar, catat tpi lepas tu lupa. tak pernah nak buka balik pun. 

ok. itu aku. ya tau, teruk kan perangai. tapi berangan nak dpt dekan. hadoii. mimpi tinggal mimpi ja la cik kak oi. 

dari 1st sem sampai la 4th sem tak berubah. haha 

bila tak faham mula la malas.
bila dah malas mula la nak buat benda lain. 

tapi kena kuatkan hati, study jgk. set topik apa nk baca dan kena habiskan jugak2. 

satu benda yang buat aku termotivasi secara automatik, 

aku tak pandai, kalau aku tak belajar, aku tak boleh jawab. orang lain tak apa. even tak belajar pun boleh jawab. aku bukan macam tu. so, aku kena belajar! bangun, pegang highlight, mula tonyoh atas nota.

ok. setel =)
oh ya, banyakkan berdoa. solat JANGAN tinggal. jgn LEWAT LEWATKAN solat. 

setakat ni berkesan la. 

result belakang kira.

google

goodluck kawan kawan yang tengah struggle study. =)



No comments: