Thursday, November 17, 2011

zaman nabi luth kini kembali

perempuan cinta perempuan? lelaki cinta mati kat lelaki? ehh? apa ni?


girl 1 : b, love u so much! muuahhx!
girl 2 (tomboy) : yess baby.love u too..u je ada dlm hati i.

boy 1 : sayang, u jgn cinte org lain tau..u need u.
boy 2 (bapok!) : mesti la..i loveeeee u till foreve laling.

now aku kata : ehh?korg gilaa? manusia pelik! tak belajar agama ka?

lelaki diciptakan untuk perempuan dan perempuan dijadikan hanya untuk lelaki! take note wahai shbat2.
kita ni hidup ni bukan zaman nabi luth as lagi. nabi muhammad saw dah tinggalkan kita 2 benda yg sangat penting yg patut kita pegang dlm hidup ni which r AL-QURAN  dan AS-SUNNAH. semuanya ada dlm tu. larangn dan suruhan Allah dah cukup jelas. tapi, kenapa kita perlu buat benda yg dilaknat Allah? dibenci Allah?

kenapa perlu hidup lari dari lumrah? menentang arus arahan Allah. hidup berpandukan nafsu? ya Allah. selamatkanlah umat2 Islam pada hari ini agar mereka takk lagi terpesong.
cuba kita ambil pengajaran dari zaman nabi luth as. Allah turunkan musibah dan bala kepada mereka. bumi d terbalikkan.daratan jadi lautan.



“Akhirnya mereka pun dibinasakan oleh letusan suara yang menggempakan bumi, ketika matahari terbit. Maka, Kami jadikan negeri kaum Lut itu tunggang-terbalik dan Kami hujani atasnya dengan batu dari tanah yang dibakar.” (al-Hijr: 71-74)

ambillah iktibar dari umat terdahulu. aku tngok kes gay, lesbian ni makin mjadi-jadi plak. nti Allah marah, Dia terbalikkan bumi ni,haa..kita mcmna? org yg tak buat pun akan kena balasan sekali.



p/s : berubahlah kepada mereka2 yg terlibat. Allah sentiasa ada untk umatnya. jgn sampai bila pintu taubat dah tertutup, baru nak menyesal.

3 comments:

Aiman said...

akhir zaman.. jelas dahhh

Nurfashareena Safiaee said...

geli lah diorang nih. otak letak kat lutut gaknye

a i m z said...

perghh.
speechless tetiba
hahaha