Friday, June 3, 2011

hidup bermatlamat

"In the name of God, most Gracious, most Compassionate"


kadang2 aku terfikir bila duduk sorang2 dlm bilik.. terlintas dan sememangnya aku selalu fikir benda ni.
untuk apa aku hidup? 
kenapa aku ada kat dunia ni?
kenapa Allah berikan aku sebagai amanah kat mak ayah aku? 
19 tahun aku hidup dah..
hidup kat dunia ni macam satu tempat persinggahan n rehat sebelum kita sampai ke tempat and tujuan asal kita nak tuju..contohnya, kita ni dari perlis nak berpindah tetap dekat johor. sebelum sampai tu mesti la macam2 kita kena lalui. duit minyak yg banyak, kena servis kereta lagi, tol lah..macam2 persediaan kita kena buat right? konsep dia sama dgn hidup sebenar kita kat dunia ni sebelum ke alam akhirat.








mungkin aku 'kurang dekat dgn Allah'. aku nak hidup aku ni berkat sepanjang hidup. aku search tadi and ni yang aku dapat apa erti hidup? 
dan tujuan sebenar kita hidup adalah utk beribadat.

"Dan, AKu tidak menciptakan manusia dan jin melainkan untuk menyembah-Ku." 

(Adz-Dzariat : 56)


tapi realitinya, apa yg kita buat masa hidup sekarang ni?


hiburan melebihi ibadat..ASTGHFIRULLAH HAL AZIM.

p/s : banyakkan ibadat selagi hidup. insyaallah..

No comments: